Aρθρο για την υπόθεση που εκδικάζεται στο ΣτΕ

Aρθρο για την υπόθεση που εκδικάζεται στο ΣτΕ

Στις 24 Μαρτίου 2015, παραμονή της Εθνικής Εορτής της Παλιγγενεσίας, και μετά από τέσσερεις (!) συνεχόμενες αναβολές εκδικάζεται τελικά η Αίτηση Ακυρώσεως του Σωματείου με την επωνυμία «Ενωση Φορολογουμένων » κατά του Ελλ. Δημοσίου και της σύμβασης εξωδικαστικής επίλυσης που αυτό συνήψε με τη SIEMENS, όπως αυτή επικυρώθηκε με το Ν.4072/2012 και την απόφαση του ΥπΟικ της 27/08/2012.

Η συμφωνία αυτή, η οποία αποτελεί μνημείο καταπάτησης του Δημοσίου Συμφέροντος, “έσωσε» κυριολεκτικά την SIEMENSαπό τις ενδεχόμενες αξιώσεις αποζημίωσης του Ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες (σύμφωνα με το Πόρισμα του Γ.Λ.Κ. το οποίο υπεβλήθη στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και συμπεριελήφθη στα πρακτικά του) εξικνούνται από το ποσόν των τουλάχιστον 2 δισεκατ. Ευρώ και άνω!

Ως αντάλλαγμα, η SIEMENSέδωσε την …«υπόσχεση» καταβολής μέσω εν μέρει «συμψηφισμού» ανταπαιτήσεων της εταιρείας, χρηματοδοτήσεων δράσεως κατά της διαφθοράς και επενδύσεων της εταιρείας στην Ελλάδα, περι των 170 εκατ ευρώ, που δεν είναι γνωστό εάν 3 χρόνια μετά έχουν υλοποιηθεί.

Το πλέον σημαντικό όμως απ’όλα είναι ότι η SIEMENSκατάφερε να απαλλαγεί από το μέρος της κατηγορίας που αφορούσε την Ελλάδα, μέσω αυτής της «εξωδικαστικής επίλυσης» από την ποινική της δίωξη στα πλαίσια της Αμερικανικής Νομοθεσίας “Kαταπολέμησης της Διαφθοράς μέσω Οικονομικής Επιβράβευσης της Καταγγελίας» (ForeignCorruptPracticesAct- Whistleblower’sAct), για την οποία καταδικάσθηκε τελικά από το DistrictCourtofColumbiaστις 15/12/2008 με κατηγορούσες Αρχές την Κυβέρνηση, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.

Η απόφαση που αναμένεται να εκδώσει το ΣτΕ είναι θεμελιώδους σημασίας για την Ελλάδα, ιδιαίτερα στις εξαιρετικά κρίσιμες συγκυρίες που διανύει η Χώρα μας. Ευελπιστούμε η Ανεξάρτητη Ελληνική Δικαιοσύνη διά του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της Χώρας, να αποδώσει Δικαιοσύνη και να ανατρέψει αυτή την καταφανώς επιζήμια και απαράδεκτη Συμφωνία Συμβιβασμού: Εάν αυτό συμβεί, τότε το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να ασκήσει εξ αρχής τα νόμιμα δικαιώματά του αποζημιώσεως τουλάχιστον 2 δισεκατ. Ευρώ επιπλέον τόκων και προσαυξήσεων και φυσικά να επαναφέρει την υπόθεση ενώπιον των Αμερικανικών αρχών, για την επιβολή και των σχετικών κυρώσεων.

Για την Χώρα μας, οποία κατηγορείται για την προσήλωσή της στην Καταπολέμηση της Διαφθοράς, θα αποτελέσει σημαντικότατο όπλο, καθώς έχει τεθεί ως ένα εκ των προαπαιτουμένων για την εφαρμογή του Προγράμματος της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Για όλους εμάς όμως, τους Ελληνες Πολίτες που στενάζουμε επί 5 χρόνια υπό το βάρος της φοροεισπρακτικής λαίλαπας και ταυτόχρονα καθυβρίζονται και συκοφαντούνται από μερίδα Πολιτικών και ΜΜΕ, θα αποτελέσει ένα μικρό φώς ελπίδας, και θα αποκαταστήσει την βαρύτατα θιγείσα αξιοπρέπειά μας.

Ως ένα μικρό «δώρο» στον Ελληνα Πρωθυπουργό, για την επίσκεψή του στο Βερολίνο και την συνάντησή του με την Καγκελάριο κ. Μέρκελ, του προτείνουμε να πάρει μαζί του το σημερινό αποκαλυπτικό ντοκουμέντο της εφημερίδας «Το Χωνί», και να το δώσει στην Γερμανίδα Ομόλογό του:

— Στην Σελίδα 5 του δεύτερου PDF στην σημείωση 13, που αφορά στην επίσημη απαγγελία κατηγορίας από την Αμερικανική Δικαιοσύνη, (District Court of COLUMBIA) διαβάζει άναυδος κανείς ότι η “προτεσταντικά αγγελική και ηθική” Γερμανία ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ, παρείχε επίσημα φορο-παλλαγές γιά μίζες από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 έως το 1999, οπότε και σταμάτησε, καθώς ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ώς εισηγμένη εταιρεία στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο, οπότε έπρεπε να προσαρμοστεί στη νομoθεσία FCPA¨

«12. During the pre- 1999 period, the first period, bribery at Siemens was largely unregulated. German law did not prohibit foreign bribery and allowed tax deductions for bribes paid in foreign countries. Siemens was not yet listed on the NYSE and therefore was not subject to U.S. regulation. Undeterred by foreign laws that prohibited bribery, Siemens put several payment mechanisms in place, including the use of cash and off-books accounts, to make payments as necessary to win business.

13. The term Niitzliche Aufwendungen (“NAY’)or ”useful expenditures” was a commonly used tax law term and was commonly listed on Siemens’ cost calculation sheets to denote payments to third parties, including illicit payments to foreign officials.»

Και με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να απευθύνω μερικά ερωτήματα, και προς την Γερμανική και προς την Ελληνική Κυβέρνηση:

Ερωτάται η Γερμανική Κυβέρνηση:


α. Αυτή η Γερμανική Νομοθεσία που παρείχε φοροαπαλλαγές γιά διαφθορά… αφορούσε όλες τις Γερμανικές Εταιρείες που εξήγαγαν προιόντα και υπηρεσίες Γερμανικών Εταιρειών;


β. Η απόλυτα ηθική και νόμιμη αυτή πρακτική σταμάτησε…. επειδή η SIEMENS εισήχθη στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο; Δηλαδή άν δέν είχε εισαχθεί, θα εξακολουθούσε το Γερμανικό Δίκαιο να το αποδέχεται ώς θεμιτή φοροαπαλλασσόμενη πρακτική;


γ. Ποιές Γερμανικές Εταιρείες από το 1990 και μετά εξάγουν στην Ελλάδα;
δ. Θα προσκομίσουν έγγραφα που να αποδεικνύουν ότι σήμερα, Μάρτιο του 2015, εφαρμόζουν απόλυτα την αμερικανική Νομοθεσία Καταπολέμησης της Διαφθοράς (FCPA), ώς οφείλουν;

Ερωτάται η Ελληνική Κυβέρνηση:

 

α. Σκοπεύει να ελέγξει, κατόπιν αυτού του εγγράφου, όλες τις Γερμανικές Εταιρείες στην Ελλάδα γιά το εάν ακολουθούν αυτές τις “φοραπαλλασσόμενες”  πρακτικές;


β. Εάν στα πλαίσια του Λογιστικού Ελέγχου του Χρέους, και εάν ΜΟΝΟΝ από τη SIEMENS η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου αντιστοιχεί κατά τους υπολογισμούς του Γ.Λ.Κ. σε τουλάχιστον 2 δισεκατ. ευρώ, αντιστοιχούσα με 10% υπερτίμημα σε προμήθειες ύψους 20 δισεκατ. ευρώ, (αυτό σημαίνει ότι εάν συνήφθη δάνειο του Ελλ. Δημοσίου γιά την αποπληρωμή του, και έναντι αυτού εξεδόθησαν Ομόλογα Ελληνικού Δημοσίου) , τοτε αυτό ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΛΗΨΙΜΟ, ΑΠΕΧΘΕΣ ΧΡΕΟΣ;  (ODIOUS DEBT)

γ. Εάν αυτή η πρακτική έχει ακολουθηθεί έως σήμερα μήπως θα πρέπει να ελεγχθούν ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ όλες οι έως σήμερα αναθέσεις συμβάσεων με Γερμανικές Εταιρείες;

Τέλος, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους Ελληνες Πολίτες ότι το προσεχές διάστημα, αντιπροσωπεία των Αμερικανικών Δικηγορικών Γραφείων (www.gelaw.com) με τα οποία συνεργαζόμαστε σε άλλες υποθέσεις των Γραφείων μας θα βρίσκονται στην Ελλάδα για να ενημερωθούν για παρόμοιες υποθέσεις. Σημειωτέον ότι επικεφαλής-συνεταίρος των γραφείων αυτών είναι ο StuartGrant ( ο υπεύθυνος για την χρηματοδότηση του Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ), ο JayEisenhofer, κορυφαίος και πολυβραβευμένος Δικηγόρος και επίσης πρόσφατος συνεταίρος είναι ο BeauBiden, Πρώην Εισαγγελέας και γιός του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ, JoBiden.

Γιάννης Κυριακόπουλος

Δικηγόρος-Οικονομολόγος

KYROS LAW OFFICES

Share Post